top of page

הישארו מעודכנים

פוסטים אחרונים
דברים נוספים
אין עדיין תגים.

זה לא בשליטתי! עד שהוא לא ... אני לא אוכל ל...

זה לא בשליטתי! עד שהוא לא ... אני לא אוכל ל... (מוזמנות להשלים את שלכן)

מכירים את התחושה הזאת של חוסר האונים, זה לא תלוי בי, אנחנו לא המשפיעים, הופכים להיות מושפעים מפעולות / התנהגות של האחר. מכירים?

זה יכול להתרחש במרחבים שונים, מערכות יחסים שונות... הפעם אדבר על הורה גרוש/ה לילד (זה אותו הדבר לגבר ולאשה), אך זה מתאים גם במקרה וישנו מישהו בחיינו שאנו בטוחים שהוא "אחראי על גורלנו"...

 

זה יכול להתרחש במרחבים שונים, מערכות יחסים שונות... הפעם אדבר על הורה גרוש/ה לילד (זה אותו הדבר לגבר ולאשה), אך זה מתאים גם במקרה וישנו מישהו בחיינו שאנו בטוחים שהוא "אחראי על גורלנו"... זה יכול להיות הבוס שאנו מאמינים שהוא זה שקובע אם יהיה לי טוב / לא טוב במקום העבודה, זו יכולה להיות קולגה שאני מאמינה שמעכבת / מפריעה לי מלהתקדם בתפקידי, כי עד שהיא לא תשנה / לא תפעל / לא תבין - אני לא יכולה להשיג את המטרה שלי, זה יכול להיות הורה, מורה, חבר, חברה, אח, שותף...

כל אחד שאני מאמינה שעד שהוא לא____ - אני לא ___.

עם ילדים זה אפילו יותר חשוב בעיניי. ישנם כל-כך הרבה מצבים בהם ההורה בטוח שהילד שלו לא ידע שהוא אוהב אותו עד שהגרוש/ה לא יפסיק להגיד לו אחרת (כל המשפטים שנאמרים מתאימים). הילד לא יידע שהוא שם בשבילו תמיד עד שהגרוש/ה לא יפסיק להגיד אחרת (הוא שוב מאחר, היא שוב שכחה לשים לך, הוא שוב שכח שיש לך, אם היה לו חשוב- הוא היה זוכר וכד'.)

יצא לי לשמוע מגרושים/גרושות, הורים טובים שמאוד חשוב להם שהילד יידע שהם אוהבים אותו ותמיד יהיו שם בשבילו, אך בן-הזוג אומר לילד דבר אחר. לפעמים באופן ישיר ולפעמים באופן עקיף, זה יכול להיות: "אבא לא אוהב אותנו, הוא עזב אותנו", זה יכול להיות דיבור עצמי: "למה הוא אף פעם לא מגיע בזמן לקחת אותך?", זה יכול להיות: "למה התחתנתי אתו/אתה?" ואפילו עלבונות ומילים לא טובות.

תשובתי: אל תסכימו! אל תסכימו להאמין! אל תקבלו את ה"עובדה" שזה תלוי בו ושהוא זה שיקבע מה תהיה מערכת היחסים שלכן עם הילד שלכם!

איך עושים זאת?

מה שאתם רוצים שהילד שלכם ידע שאתם עבורו - היו כאלה עבורו!

אם חשוב לך שהילד שלך ידע שאת שאת אוהבת אותו ותמיד תהיי שם עבורו - תמשיכי לומר שאת, אך יותר חשוב תוכיחי לו זאת במעשים. שוב ושוב ושוב...מה שאתה תהיי עבורו - זה מה שהוא יידע שאת עבורו!!!

תהיי האוזן הקשבת, תהיי המנחמת, תהיי האוהבת שאת, תהיי המעצימה שאת. פשוט תהיי כזאת!

איך תדעי מה להיות עבורו?

תשאלי את עצמך: מה לדעתך לא תלוי בך? תקשיבי לדברים שלך, מה את אומרת שהוא לא יודע שאת עבורו? לדוגמא: "הוא חושב שלא אהיה שם בשבילו תמיד, כי כשהוא אצל אבא שלו והוא צריך אותי, אני לא יכולה לעזור לו" - כשהוא אתך תהיי בשבילו!, כשהוא חוזר מאבא שלו - תהיי שם בשבילו! תשאלי את עצמך: מה זה אומר להיות שם בשבילו? מה אני יכולה לעשות כדי שיידע שאני שם בשבילו? את יכולה גם לשאול אותו :)

אם הוא אומר הרבה פעמים: "את לא יכולה לעזור לי", תבדקי מתי זה נאמר, האם בסיטואציות מסוימות שקשורות לאבא שלו או אולי לחברים, למורה... (ברגעים שאת לא נמצאת) ותוכיחי לו במעשים שלא קשורים בהכרח לאבא / לחברים / למורה/... שאת יכולה לעזור לו!

לדוגמא: את יכולה לעזור לו להירגע כשהוא נסער, את יכולה לעזור לו להבין את השיעורים, את יכולה לעזור לו לארגן מפגש עם חברים, את יכולה לעזור לו להכין ארוחה שהוא בוחר, או הפתעה שהוא יזם. פשוט לעזור לו!

כדי שהוא יאמר לעצמו יותר ויותר פעמים: "היא עוזרת לי :)"

כשאת מייצרת יותר אירועים של עזרה - אצלו מופיעות הוכחות שאת עוזרת לו... והנה השגת את שרצית: להיות שם בשבילו!

לסיכום, אנו לעולם היוצרים! גם אם מרגיש לנו שהמציאות הזאת נוצרה בחיינו, אנו היוצרים בין אם במודע או לא במודע ולכן אני מזמינה אתכם להיות מודעים וליצור את הטוב ביותר עבורכם.

בוא ניצור טוב יותר עבורנו ובשביל הילדים.


אימון אישי

פשוט ומייצר תוצאות!

עכשיו זה זמן טוב לעצור, להבחין ולשנות - ליצור אחר! טוב יותר :)

bottom of page