top of page

הישארו מעודכנים

פוסטים אחרונים
דברים נוספים
אין עדיין תגים.

הילד שלי לא מקשיב לי, הוא מתחצף אליי



"הוא לא מקשיב לי! הוא מתחצף אליי. איך זה יכול להיות שילד בן 10? הילד שלי..." אז לבקשתכם היום הפוסט יאפשר לכן לראות בדרך אחרת את הסיטואציה ואת ההזדמנות לתגובה חדשה. בפוסט זה אני מגיבה על הסיטואציה מהעולם האימוני שלי... מתחילים :)

מרבית הילדים יתחצפו להוריהם, לרוב כדי לבדוק גבול-כי שם אפשר :) אתכם הם מרגישים שהם יכולים להיות הכל, ולכן אתך הם אפילו מרשים לעצמם יותר. כי מה כבר תעשי? (את הרי אוהבת אותו)... הילד שלך למד איפשהו שאפשר להתחצף או לזלזל בך / באחר. זה יכול להית אחד מבני הבית, זה יכול להיות מישהו מהסביבה הקרבה או הרחוקה ואולי אפילו מהמדיה (טלויזיה, אינטרנט...) . אז מה אפשר לעשות? איך משנים זאת?

 

ישנה אפשרות להסתכלות אחרת ותגובה אחרת לסיטואציה, גישה אימונית, אפשרות מודעת שבוחרת אחר.. וזה מה שאציג בפניכן.


אז מה עושים ברגע בו הוא מתחצף, מזלזל, לא מקשיב? עוצרים מלהגיב ומסתכלים, כן, נכון. זה לא כזה קל באותו רגע, אך זאת האפשרות שאני מציגה (בהמשך אסביר איך זה יהיה קל יותר ואפשרי גם עבורך). כאשר הוא מגיב כמו שהוא מגיב ואת עוצרת ולא מגיבה! מתבוננת ומבחינה במחשבות שעולות לך באותו הרגע. לדודמא: "מאיפה החוצפה הזאת?", "איזה ילד חוצפן", "ילד שלא מעריך", "למה הוא עושה לי את זה?", "אין לי שליטה עליו"... מאחורי המחשבות האלו ישנן אמונות לגבי המצב, אמונות שאומרות אין לי שלטיה! הילד חוצפן! ועוד...

אמונות אלו נוצרו בפעם הראשונה שהופיעה הסיטואציה ומשום מה בכל פעם זה קורה המוח שלנו נזכר ומעלה שוב את האמונה והמחשבה. ולכן, הדרך שבה ניתן לשנות ולהגיב אחרת היא לשנות את האמונות שלי על המצב, על עצמי ועל הילד.


איך עושים את זה?

מסתכלים עליו, על הילד שאת כל-כך אוהבת :) הילד שלך! ועונים על השאלה: למה אני כל,כך אוהבת אותו? מה יש בילד הזה, הילד שלך שאת כל-כך אוהבת? הוא חכם, הוא מצחיק, הוא חבר טוב, יש לו את החיוך / הצחוק שמרחיב את לבך... ונכון הילד המדהים הזה שלך לפעמים מתנהג באופן שאת לא אוהבת ולא מסכימה אתו. אך הוא רק מתנהג כך - זה לא מי שהוא!


ועכשיו עשי לך הרגל בכל פעם שמופיעה סיטואציה שכזאת הסתכלי עליו ולפני שאת מגיבה הזכירי לעצמך כמה שאת אוהבת אותו. הסתכלי עליו וראי אותו - אותו האמיתי (לא את ההתנהגות) והגיבי כמו שתבחרי להגיב :)

ומאחר ושינית משהו (מהותי) בתהליך של הוא מתחצף - אני כועסת / פגועה - אני מגיבה ...

עכשיו התגובה תהיה שונה ולכן גם הסיטואציה תשתנה. ואם תתמידי - סיטואציה זאת יכולה פשוט להיעלם :)



לסיכום, אנו לעולם היוצרים! גם אם מרגיש לנו שהמציאות הזאת נוצרה בחיינו, אנו היוצרים בין אם במודע או לא במודע ולכן אני מזמינה אתכם להיות מודעים וליצור את הטוב ביותר עבורכם.

בוא ניצור טוב יותר עבורנו ובשביל הילדים.


אימון אישי

פשוט ומייצר תוצאות!

עכשיו זה זמן טוב לעצור, להבחין ולשנות - ליצור אחר! טוב יותר :)

bottom of page