top of page

הישארו מעודכנים

פוסטים אחרונים
דברים נוספים
אין עדיין תגים.

כוחה של אמונה



את השנה האחרונה אני מקדישה לילדים, לומדת אותם, אוהבת אותם ובעיקר מאמינה בהם! במהלך הדקות הקרובות, אספר לכם מסיפורי האישי, סיפור שמדגיש את כוחן של האמונות שלנו / המשאלות שלנו, דבר שיאפשר לכם להיות במודעות ולהבחין באמונות שלכם ואולי אפילו ייתן לכם מוטיבציה לשנות. אז בואו נתחיל...

מכירים את סיפור אלאדין והמנורה? אלאדין משפשף את המנורה יוצא הג'יני ואומר: YOUR WISH IS MY COMMAND ובמילים אחרות: במה שתבחר להאמין - תענה ב-"אמן". אז מה זאת אמונה? האם אמונה זה מה שאני חושבת על העולם? האם אמונה זה מה שאני חושבת על אנשים? האם אמונה זה מה שאני חושבת על עצמי?מהן האמונות שלי ומה בכוחן לעשות?

 

מהן האמונות שלי ומה בכוחן לעשות? אז כן, ניתן לחלק את האמונות ל-2: האמונות שלי על עצמי והאמונות של על העולם, על כל מה שחיצוני ל. בכוחן של אמונות ליצור את החוויה שלי, לקבוע איך אני אחווה את האירועים שבחיי ובכוחן גם ליצור את האירועים שאני אחווה. כדי להדגים זאת, אשתף אתכם בסיפור שלי, לשם כך נחזור אחורה בזמן, אני נערה בת 17.5 מבית דתי שמחליטה להפסיק עם כל עניין הדת, עוזבת את הבית ומחליטה שמחר מבית הספר אני לא חוזרת, עם עזיבת הדת נותק הקשר עם המשפחה ואמונה חדשה נוצרה, אמונה שאומרת: אני לבד, אין אף אחד שיעזור לי, אסור להאמין באנשים-כי הם יפגעו בך... ועם אמונה זו אני מתחילה את שירותי הצבאי ומתחילה לאסוף הוכחות לאמונה/האמת החדשה שלי: פוגשת אדם שאני נותנת בו אמון והוא פוגע בי, מוצאת את עצמי ללא כסף ואפשרות לדאוג לעצמי... הצבא נותן לי מקום ללון והתקלח, חיילים מציעים לי להצטרף אליהם לארוחות, אך האמונה ממשיכה להוכיח את צדקתה שאני לבד ושאין מי שיעזור, אני לא מקבלת את עזרתם ומוצאת את עצמי אחרי 5 ימים ללא אוכל, מתעלפת ומועברת לאשפוז בבית חולים... ושוב אני נותנת אמון באדם "טוב" שהכרתי ושוב נפגעת כי זה מה שקורה כשמאמינים באנשים-הם פוגעים בך.... והשנים עוברות ואני לומדת לשמור על עצמי ולא נותנת אמון באף אחד, לא מאפשרת היכרות אמתית, מוצאת עבודות שיספיקו לכל צרכיי ויותר ומוצאת את הדרך להסתדר לבד כדי שלא אצטרך – כי אין שם אף אחד שיעזור לי זוכרים? :)

עד שמגיע הרגע ה"מקרי" הזה, לפני 7 שנים, אני כבר בת 35 שחושבת שיודעת משהו על העולם הזה ;) פוגשת אשה יקרה, מאמנת אישית/קואצ'רית, פעם ראשונה שאני נתקלת במושג הזה... בלי כל צורך לברר מה היא עושה-אני אומרת: כן, אני רוצה! ומתחילה בתהליך אימוני, תהליך אימוני שבו מגיעה התובנה: שאפשר לשנות את החוויה שלי על החיים, שמה שאני מאמינה בו – זה מה שאני יוצרת ולכן כדאי שאבחר במה להאמין! ומכאן הלמידה מתחילה ואני נחשפת לעולם ה-NLP ופוגשת את אריה קגן (מכללת קגן) היקר בפעם הראשונה לפני 10 שנים והוא מדבר על כך שהאמונות שלנו יוצרות את מנגנון הפרשנות, מסנן שקובע מה נשמיט, מה נכליל ומה נעוות... ואז אני מסתכלת על הבדיעבד שלי מנקודת מבט אחרת, כצופה... ואני רואה שתמיד היו שם אנשים טובים, אלו שהציעו את עזרתם, גם כשלא ידעו אני צריכה אותה. משפחה שתמיד הייתה שם, דאגה וניסתה שוב ושוב ליצור קשר, עקבה אחרי ודאגה לשלומי... וכל האתגרים והחוויות הקשות שעברתי – היום אני יודעת שהיה שם תמיד מישהו אתי – מעולם לא הייתי לבד. אני ממשיכה בלמידה, משתתפת בסדנאות ובחלקן אפילו מעבירה סשנים... ועם תהליך הלמידה מגיעה הבחירה: אני בוחרת את עצמי מאמינה! מאמינה בי! מאמינה באנשים! מאמינה בעולם! ואפילו בבורא עולם (שאיתו הי לי עניין לא קטן)

ושוב יוצאת אל החיים והפעם עם האמונה הזו ופוגשת אנשים טובים, עולם יפה יותר ואני-לא רק אני מאמינה בי פתאום נראה שכולם מאמינים בי :) לסיכום, בכוחה הטוב של האמונה ליצור חוויה טובה יותר של האירועים בחיי ואתגרים שאני יכולה להם ויכולה לגדול מתוכם, אך בכוחה גם ליצור כאב, התנסויות קשות ואפילו את ההרגשה שאין שם אף אחד כשיש שם כל-כך הרבה. ועכשיו שאנו מבינים את כוחה של אמונה ומה היא מאפשרת, אני מזמינה אתכם להסתכל על החיים שלכם ולשאול את עצמכם במה אתם מאמינים? אילו אמונות יש שם שיוצרות חוויה טובה ואתם שמחים עליהן :) ואילו אמונות יש שם שיוצרות כאב ותסכול שאולי כדאי לוותר עליהן? ... ולהורים שביניכם, תשאלו את עצמכם: במה הילד שלכם מאמין? באילו אמונות ציידתם אותו? מה אתם מאמינים עליו? האם אתם מאמינים שהוא יכול? האם הוא מאמין שהוא יכול? הדרך הטובה ביותר ליצור בו אמונה ביכולות שלו – היא להאמין ביכולות שלכם! כשאתה מאמין שקשרים חברתיים זה כיף, כשאתה מאמין שזה טוב להתמיד, כשאתה מאמין שאתה טוב כמו שאתה... הרי בסופו של דבר בכולנו ישנו הילד הקטן שרוצה להאמין שזה אפשרי וגם אני יכול. ומאחר ובכולנו ישנו הילד הקטן, בחרתי להקדיש את השנה האחרונה ולהשקיע בילדים, לאהוב אותם, ללמוד אותם ובעיקר להאמין בהם!

מתוך אהבתי הגדולה לילדים ומתוך אמונה בהורה כגורם המשפיע ביותר יצרתי את:

השינוי שמתחיל בך| המציאות שלו

שיטה שנותנת כלים אימוניים להורים ליצירת מערכת יחסים טובה יותר וילד מועצם יותר

זוכרים את סיפור אלאדין? במה שתבחרו להאמין - תענו ב-"אמן"

אז תבחרו את האמונות שלכם ואם צריך תשנו אותן.


לסיכום, אנו לעולם היוצרים! גם אם מרגיש לנו שהמציאות הזאת נוצרה בחיינו, אנו היוצרים בין אם במודע או לא במודע ולכן אני מזמינה אתכם להיות מודעים וליצור את הטוב ביותר עבורכם.

בוא ניצור טוב יותר עבורנו ובשביל הילדים.


אימון אישי

פשוט ומייצר תוצאות!

עכשיו זה זמן טוב לעצור, להבחין ולשנות - ליצור אחר! טוב יותר :)

bottom of page